"Vitun feikkipelle..."

Oikeet frendit on tänä Herran päivänä niin vitun harvassa, että on melkeen todennäkösempää, että saharasta löytys jäävettä... Ihan helvetin usein porukka sanoo, että oon tärkee, mutta ei ne sitä oikeesti tarkota. Mä nimittäin tein tässä yks päivä havainnon, että jos minä en alota keskustelua, ei tule keskustelua.

Mulla on kaveri, nimeltänsä X. Mä kysyn päivittäin kuulumisia ja pidän juttuseuraa, mutta henkilö X ei vittu edes viitti pitää keskustelua yllä, vaikka se on kolme minsaa sitte itkeny, että "On tylsää, pidä seuraa" Ja sitte ku yrittää keskustella ja kysyy miten menee, niin vastaukset on tätä luokkaa: "Emt. Ihan ok. emt. Ju. Emt. Emmä tiiä. K"
Teen siinä hitto kaikkeni, että se keskustelu ei kuolis. Kysyn "Mitä kuuluu?", toinen vastaa "Emt"

Siis vittu. Vittu miten ärsyttävää. Ja jos vaikka snäppää, niin sitte se laittaa jotain, mihin ei voi vastata. Paitsi kuvalla, johon vastataan kuvalla, johon vastataan kuvalla, johon ei enää jaksa vastata. Ja siinä se, keskustelu menetetty, koska se avas viestin, mutta ei oo varttiin vastattu mitään takasin. Ihan sama, vaikka kertois sille, että naapurissa kuoli kolme oravaa viime viikonloppuna, kun haikarat oli humalassa ja talon isäntä ties missä. Ja minä soitin hätänumeroon...
Henkilön X vastaus tähän olisi "Kiva" tai sitte joku vitun emoji.

 

Henkilö X on sanonu mulle monesti, että oon yks sen parhaista kavereista ja, että mä oon sille tosi tärkee ja luotettava jne. Mietin vaan että jos mä oon niin vitun tärkee ja läheineen, niin miks sä et koskaan kysy multa mun kuulumisia tai miten mulla menee? Miks mun pitää aina alottaa se vitun keskustelu, joka kumminki kuolee alle minuutissa?

Eiku... Ainiin, kyllähän sä alotat keskustelun aina silloin, kun mä en oo tykänny sun instagram kuvasta tai muusta julkasusta. Juuh, ei mitään, kyllähän sä siis välillä juttelet ihan kunnolla kaikesta mikä liittyy suhun ja sun harrastuksiin. Ja puhut vielä päällekkin jos mä yritän kertoo jotain mun omista ajatuksista :) Anteeks, unohin, että X on välillä ihan puhelias kaveri. Niin ja kyllä se antaa mullekkin vähän huomiota silloin, kun se ite tarvii jotain.

Se kyl vituttaa ihan suunnattomasti, että sanotaan, ettei voi mun kanssa jutella puhlimessa, koska ei kerkeä ku pitää tehä jotain, tyyliin siivota, syödä tai on kassalla... Mut sitten se silti jutustelee muiden kanssa. Kyllä mä vittu NÄEN jos sä oot somessa paikalla tai jos se saatanan snäppi score kasvaa. Ja sit ei muka puhuta kenenkään muun kanssa. Pidätkö sä mua ihan vitun tyhmänä?

Jos sanot toiselle, että "Oot mulle tärkee ja yks mun läheisimmist frendeist. Ja välitän susta ihan hitosti <3"
Niin älä vittu kohtele sitä ku jotain helvetin roskaa! Okei? Siis vittu nyt joku J....


"Millasia ne oikeet ystävät sitte on?"
- Kiva, että kysyit, mulla on lista kriteereistä:

Ihan tosissaa, hyvä ystävä on sellanen, joka väittää aidosti ja kysyy kuulumisia, ei vaan siks että se sattuu olee kohteliasta, vaan siks, että oikeesti välittää ja sitä kiinnostaa. Se on oikeesti aina tukena ja jeesaa jos tarviit apuu, ihan sama hyötyykö se ite vai ei ollenkaa. Silloin ku elämä potkii perseelle nii se vittu potkii takasin sun puolesta ja kannustaa sua, sanoo asiat suoraan ja kysyy mikä hätänä, jos sulla on joku huonosti. Sille tyypille voi soittaa vaikka keskellä yötä jos oot vetäny vitulliset lärvit ja eksyny jonnekki jorpakkoo. Se sanoo "Oot mulle tärkee ja välitän susta ihan hitosti" ja tarkottaa sitä!

 

PUHU!

Uskokaa tai älkää, sanoin tolle hiton X- tyypille, että se on paska ystävä, enkä tykkää siitä miten se kohtelee mua.. (Ei hätää, käytin paljon asiallisempaa kieltä :)) Ja sit se SUUTTU mulle! MITÄ VITTUA? Sinä suutut mulle siitä että sinä pidät minua itsestäänselvyytenä? Henkilö X vois haistaa vitun...
Jos sun frendi kohtelee sua huonosti, eikä muuta käytöstänsä sen jälkee ku oot sanonu sille, niin se ei oo se kaveri, jonka tarviit elämääs. Usko pois.

Älkää pliis kohdelko teijän frendejä niinku jotain roskasäkkejä, joilla ei oo merkitystä. Se on ehkä paskinta, mitä sä voit toiselle tehä. Eikä se edes ansaitse sitä.

 

- Biitti